Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

La console (o anca, con la trasliterazzion in lombard, consoll ) a l'è 'n apparecc elettronich che 'l se dopera esclusivament o primariament per giugà ai videogioeugh. A differenza di computer, che tipicament doperen di formatt standard per podè intercomunicà, i console doperen pussee despess di formatt proprietari per podè avègh competizion in tra de lor. Esisten pussee tipi de console: Quej fiss, quej portatil, i microconsole e console dedicaa.

Magnavox Odyssey, vuna di primm console, firmada del Baer

I primm esperiment resalissen ai agn '60 grazia al Ralph H. Baer, ma domà a mità agn '70 a hinn sortii i console cont el Pong. Se i primm console eren dedicaa a vun o pussee gioeugh, i console d'incoeu a hinn strutturalment di computer dedicaa ai gioeugh.

Storia Modifega


Caratteristich Modifega


Sistema operativ Modifega

Originariament i console gh'aveven no on sistema operativ: i cartocc gh'even dent tutt el necessari per fonzionà. Cont el volzàss di fonzion supportaa di console a l'è però deventaa pussee important 'véghel: A l'è stada l'Intellivision del 1980 a mett per la prima voeulta on sistema, Exec, in ROM.

Generazion Modifega


Vos corelaa Modifega