Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

La Dotrina Sinatra l'è stada la dotrina de politega estera del governo soviedegh del Michail Gorbačëv, che la dava libertà de decision ai paes liaa a l'URSS.

El nomm el vegn de la canzon del Frank Sinatra ciamada My Way (a la mè manera). L'è in contrapposizion con la Dottrina Brežnev, che l'ha portaa a l'invasion de la Cecoslovacchia e che la obbligava i Stat socialista a portà el socialism in di Stat liaa che scerniven di formi liberaj o socialdemocrategh.

La parolla a l'è inventada del Gennadi Gerasimov, diplomategh sovietegh e personna assee "a la man" che in d'on festival de la Democrazia Cristiana l'ha deciaraa, el 7 de november 1989:


Incoeu in URSS hemm mudaa la Dotrina Brežnev, che la gh'è pu e forsi la gh'è mai stada, cont la Dotrina Frank Sinatra, del titol de la soa famosa canzon, tucc i gh'han la proppia strada. Mi credi, in di fatt, che incoeu tucc i paes de l'Est gh'hann la soa strada.

(IT) - Oggi in Unione Sovietica abbiamo sostituito la dottrina Brežnev, che non esiste più e forse non è mai esistita, con la dottrina Frank Sinatra, dal titolo di una sua famosa canzone ognuno ha una sua strada. Credo infatti che oggi ogni paese dell'Est abbia la sua strada


E poeu, el 23 de otober, el Minister di Affar Forest, l'ha dii che tucc i paes i gh'hann libertà de scernì la soa via, e l'ha mituu denter anca i paes del Patt de Varsavia. Duu dì despoeu el Gerasimov l'ha dii a Good Morning America che l'URSS l'avaria accettaa tucc i cambiament, vist che i popoi i gh'han de decid in de per lor.

Vos correlaa Modifega