Milovan Ðilas
(LMO) « In del 1945 mì e Kardelj semm staa mandaa de Tito in Istria a organizzà la propaganda contra i Italian. Gh'evom de mostrà ai autorità leaa che quei terr là eren jugoslav e minga italian. Certo, che l'era minga vera. O mej, l'era vera domà in part, perchè in realtà i Italian eren la pupart in di città, e minga in di paesott. Ma besognava mandài via con pression de tutt i sort. E inscì l'è staa faa. »
|
(IT) « Nel 1945 io e Kardelj fummo mandati da Tito in Istria a organizzare la propaganda antitaliana. Si trattava di dimostrare alle autorità alleate che quelle terre erano jugoslave e non italiane. Certo che non era vero. O meglio lo era solo in parte, perché in realtà gli italiani erano la maggioranza nei centri abitati, anche se non nei villaggi. Ma bisognava indurre tutti gli italiani ad andar via con pressioni di ogni tipo. E così fu fatto »
|
Milovan Ðilas, cognossuu in grafia italian come Milovan Gilas o cont el soranomm de Ðido (Милован Ђилас in abecee cirilligh, pronunciaa [ˈmilovan ˈd͜ʑilas]; Podbišće, 4 de giugn 1911 - Belgrad, 20 de april 1995) l'è staa on politigh e partigian jugoslav (montenegrin). La soa storia politiga l'è ligada a la Jugoslavia di Ann '50.
A l'era on stregg collaborador de Josip Broz, conossuu anca 'me Tito, el capp de la Repubbliga Federal, e insema a lù l'ha combattuu 'me partigian contra i forz de l'Ass. Dopo de la II Guerra Mondial l'è vegnuu el vice primm minister, president del Parlament e inviaa a l'ONU.
A metà de quell desenni lì l'è finii in disgrazzia, e inscì l'è staa slontanaa de tutt i caregh politigh. Donca l'è vegnuu on saggista e on scrittor. L'è mort a Belgrad in del 1995.