Lombard Quell articol qì l'è scrivud in Lombard, cond l'ortografia Scriver Lombard.

Se ge dix polifenoi a una class granda de metabolita segondare, caraterizads de la presenza de almanc un anell benzeneg, cond almanc un sostituent ossidrileg (OH) fenoleg, qe i pœl vesser liber, metilads (metossil), ligads a zuqer (glicosids) o a acids (ester). Qei qe ge n'è de plu ind el mond vejetal i è i flavonoids, ma g'è anca costituents de la class dei tanin, antocianine, proantocianidine, acids fenoleg e tants olter composts. Intra i tants composts de orijen vejetala i è forsi qei qe i g'ha l'interess plu grand per la salud umana, perqè i è intra i plu ativ[1].

Ativitaa biolojege dei polifenoi Modifega

Intra le ativitaa principai dei polifenoi, le plu importante i è l'ativitaa antiossidanta e qella antinfiamatoria: i composts de qella class qé i è bon de blocar cond tants mecanism diferents le prume fas de la infiamazion, e de protejer del stress ossidativ e dei radegai liber; pò, i polifenoi i pœl hvir-g ativitaa de prevenzion de vergœne tipolojie de tumor, ativitaa antivirala, anti aterojenega e oltre anc'mò, segond la class qe se varda.

Riferiments Modifega

  1. Scheepens A, Tan K, Paxton JW (2010) Improving the oral bioavailability of beneficial polyphenols through designed synergies, Genes & Nutrition 5:75-87