Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

L'Accord de Nouméa a l'è 'n accord faa in tra el Governo de la Franza e i partii de la Noeuva Caledonia per trasferì di competenz al governo local, cont el lassà a la Franza domà la defesa, la politega estera, l'immigrazion, la sicurezza, la giustizia e la moneda firmaa el 5 de magg del 1998. L'accord el preved anca on referendum per l'autodeterminazion de fà in tra el 2014 e 'l 2018.

Pont Modifega

El document el deciara sia la legittimità di Kanak 'me popol autocton di Isol sia di colon europee, e che el colonialism el gh'ha avuu di effett gramm in su l'isola e de la necessità de 'na soluzion negoziada e consensuala.

Concession Modifega

L'accord el garantiss ai Kanak, popol de la Noeuva Caledonia, el diritt ad avègh di simboi sò, de 'vègh on President e on Consili Esecutiv e Legislativ e de guarnà la soa lengua.

A hinn staa daa al governo local la pupart di competenz, foeura di competenz proppi del Stat.

Firmatari Modifega

I firmatari eren:

Referendum Modifega

Per confermà l'accord a gh'è staa, el 8 de november del 1998, on referendum in la Region.

La pupart di forz independentist e autonomist, e 'l principal partii franzesista s'hinn s'ceraa per el sì, inveci el Front National e l'opposizion moderada seren per el no, insemma a on quaj partii independentista estremista.

55'400 elettor, ossia el 71,8%, han votaa sì. I no hinn rivaa a 21'697 vot.

Vos correlaa Modifega