Bataja de Parabiaa

Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

La Bataja de Parabiaa l'è stada combattuda arent a Parabiaa in tra i soldaa de l'Azzon Viscont (comandaa del sò zio Luchin) e quei de la Compagnia de San Giorgg, comandaa del zio Lodris, che 'l voreva ciappà el comand de Milan.
A l'è stada combattuda el 21 de febrar del 1339, e l'è stada vengiuda di soldaa de l'Azzon. In 'sta manera la ligna principai di Viscont l'ha seguttaa a governà Milan.

BibliografiaModifega

  • Filippo Meda - La battaglia di Parabiago - Scuola Cattolica, anno 1938;
  • Don Gerolamo Raffaelli - La vera historia della Vittoria qual ebbe Azio Visconti nell'anno della comune salute 1339 nel dì XXI febbr. in Parabiago contro Lodrisio V - a cura di Limonti, Milano anno MDCIX;
  • Don Claudio Cavalleri - Racconto istorico della celebre Vittoria ottenuta da Luchino Visconti princ. di Milano per la miracolosa apparizione di Santo Ambrogio, seguita il dì 21 febbr. l'anno 1339 in Parabiago, e dedicata al March. D. Giambattista Morigia - a cura di G. Richino Malerba, Milano anno 1745.
  • Mallett Michael, Signori e mercenari - La guerra nell'Italia del Rinascimento, Bologna, Il Mulino, 2006. 88-15-11407-6