Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

La Costituzion de la Confederazion Svizzera (it. Costituzione Svizzera ted. Bundesverfassung, fr. Constitution Suisse, romanc Cunstituziun Svizra) l'è la costituzion de la Svizzera, e l'è al nivell pussee volt del sistema giudiziari svizzer.

La gh'ha 197 articoi, e la sò version d'incoeu l'è stada approvada dal Popol el 18 de april 1999, e ha sostituii quela del 29 de magg 1874.

Per modificà la Costituzion gh'è bisogn de la maggioranza de Popol e Canton, e i costituzion cantonai poden mia vess in contrast con quella federala.

Division Modifega

Preamol e Titol I Modifega

In del prim tocch de la Costituzion gh'è on invocazion al Dio onipotent, e gh'è la definizon generala del stat: Federal, democrategh e dividuu in 26 canton, ch'inn dividuu a soa volta in comun.

A hinn nonziaa i lengov offiziai: frances, italian, todesch e romanc, e vegn stabilii i principi de proporzionalità, bona fide e rispett del diritt internazional.

Titol II Modifega

In del Titol II gh'è la Carta di Diritt de la Svizzera, che ha firmaa tucc i cart europee.

Gh'è dent anca 'me che 'l se pò ciappà la cittadinanza svizzera, l'esercizzi di diritt poltegh, e gh'hinn anca di obbietiv sociai che la nazion la gh'ha de ciappà.

Riferiment Modifega