Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

El governo tecnegh (in italian governo tecnico) a l'è 'n termen gergal de la Republica Italiana che 'l indica on governo faa di personalità tecnegh e desligaa de la politica che hinn mittuu a governà se gh'è 'na situazion de crisi politega, istituzionala o econòmica.

El Governo Monti, nassuu dopo de la crisi

Terminologia Modifega

El governo tecnegh l'è ciamaa anca "governo istituzional", "governo di largh intes", "governo del President", "governo pont", "governo de scop", "governo balnear", "governo di affar corrent", "governo de tregua" e "governo neuter". Gh'è anca el governo elettoral, dedicaa domà a cambià la legg elettorala e menà al vot.

Contest Modifega

In Italia el governo el gh'ha de presentàss ai Camber dent de 10 di de la soa nomina per la fiducia e 'l pò vèss desfiduciaa se 'l gh'è pu on bon rappòrt politegh cont el Parlament.

On governo tecnegh a l'è dònca despess frutt de 'n accord faa di partii per fà no on governo esplicitament politegh, anca se di voeult a l'è frutt de la volontà del President de la Republica, in di situazion de eccezionala instabilità.

Governi tecnegh Modifega

In Italia a hinn staa tecnegh el governo Dini e 'l governo Monti. Anca el governo Ciampi a l'è despess consideraa tecnich, perchè Ciampi a l'éra mìnga member del Parlament, ma i sò esponent eren per la pupart di politegh, istess del governo Draghi, che l'è consideraa de 'n quajvun on governo tecnegh, anca se la pupart di minister hinn di politegh.

Bibliografia Modifega

Vos corelaa Modifega