Segnal stradal
I segnai stradai a hinn di segnai mittuu in su la strada per informà i conducent in sui obbligh e pericoi de la strada e dà di indicazion in sui località e post arent.
Storia
ModifegaGiamò i primm civiltà ch'even faa su di strad even mittuu di segnai per indicà soratutt i distanz di città pussee important de la zona, per esempi i peder miliar di roman.
Giamò in del 1600 di città europee even mittuu di segnài per regolamentà la precedenza in tra i carr che ghe viaggiaven dent.
Cont el rivà e la diffusion di automòbil in di primm agn del 1900 a l'è deventaa necessari anca doperà di segnai per nonzià el pericol, i proibizion, i obbligh e i precedenz.
In del 1909 noeuv governi europee s'hinn accordaa in sui pittogramma de doperà per la curva, l'incros, el passagg a nivell e doss. L'è staa el principi de 'n lavorà che l'ha menaa al nass di segnài stradai europee, finii in del 1949.
Categorij e convenzion
ModifegaLa Convenzion de Vienna in su la segnaletega stradala del 1968, firmada de 52 paes, la preved i:
- Segnai de perigol
- Segnai de precedenza
- Segnai de proibizion
- Segnai de obbligh
- Segnai de corsia reservada
- Segnai de informazion e de servizzi
- Segnai de direzion
- Pannej integrativ
Stat Unii, Canada, Irlanda, Noeuva Zelanda e Australia han desviluppaa on sò sistema fondaa in sul Manual on Uniform Traffic Control Devices american che 'l preved:
- Segnai de regolamentazion
- Segnai de pericol
- Segnai de guida
- Segnai per la gestion di emergenz
- Segnai temporari
- Segnai de scoeula
- Segnai di tram e treni
- Segnai di biciclett
A differenza di segnài de Vienna 'sti segnài fann ampi us, soratutt in di Stat Unii, del test inveci che di pittogramma.