Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda

Un stat fallid a l'è un stat che 'l riess no a svolger i compit fondamentai de governo che caraterizen la sovranità e de tegnì sota controll el so territori e la soa popolazzion.

Camios del jut del mangià in Somalia, in del mez de la guerra civil

I segnai de un stat fallid poden vesser diferent, ma 'n quajvun di pussee comun i è la mancanza de autorità, el perder del monopoli de la violenza, roba che despess la mena a la violenza generalizada, la mancanza de lesg e de orden, el calà de servizzi essenziai e de certezze legai e la corruzzion spantegada. Al dì d'incoeu, segond l'Indes de Fragilità di Stat de la Fondazzion Fund for Peace, i stat pussee fallid al mond i inn Somalia, Sudan del Sud e Yemen.

A bon cunt, l'è important tegnì a ment che un stat el po minga vesser classifegad come fallid se l'è mìnga bon de tirà inanz domà 'n quajvun di so compit fondamentai. Anca i stat pussee fort poden havégh di problema e di debolezze, ma se 'l governo el fonziona ben e se la popolazzion la viv in pas e in sigurezza, alora l'è men probabil che un stat el vaga debon in crisi e 'l deventa fallid.

Al temp d'adess, inn despess la guerra e i conflit internazzional che fann vegnì su la probabilità che un stat el falliss. I stat fallid a poden havégh ancamò un governo ofizzial, ma la soa capacità de governà debon a l'è propi sbassada al minim. Di voeulte el governo el gh'è propi no o a l'è sostituid de forze armade o de milizzie. In 'sti cas chi el contròll del territori l'è despess menad inanz de grup armad o de mafie e la soa capacità de tegnì l'orden a l'è propi pussee bassa.

Riferiment Modifega

Vos corelade Modifega