Apri il menu principale
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Pendolino cecch

Per alta velocità ferroviaria se intend l'insemma di tecnologij, segnalament, treni, infrastruttur e modalità de esercizzi e de comunicazion che permetten a di treni de viaggià a 'na velocità pussee volta di àlter treni e alta in general.

Cuntegnüü

DefinizionModifica

A gh'è no 'na definizion univoca de alta velocità ferroviaria, che la varia de organizzazion e de Stat. Per l'Union Europea i criteri a hinn:

  • Infrastruttura dedicada per el sistema
  • Treni boni de rivà almen a 200 km/h e de viaggià a quella velocità in sui lign normai e a 250 km/h in sui lign AV.
  • Treni e infrastruttur pensaa proppi per quell servizzi, la soa sicurezza e 'l sò comfort.

L'Union Internazionala di Ferrovij la fa, inveci, 'na classificazion a categorij:

  • Categoria I: Tratt de noeuva costruzion che permetten de viaggià almen a 250 km/h
  • Categoria II: Tratt giornaa per permett on traffich a almen 200 km/h
  • Categoria III: Tratt giornaa per permett on traffich a almen 200 km/h ma che in d'ona part de la linia, per di situazion geografich o sociai, deven rallentà

A bon cunt però el termen AV a l'è soratutt 'na denominazion commerciala de servizzi: Gh'è per esempi di treni che riven a pussee de 200 km/h e hinn consideraa convenzionai, 'me i InterCity todesch e frances, e gh'è di treni pussee lent che hinn consideraa AV, 'me el SuperCity di Ferrovij Cecch.

StoriaModifica


TecnologijModifica

Assett variabilModifica

  Per savenn pussee, varda i articoi Pendolino e Assett variabil.

L'assett variabil, ciamaa anca pendolament, el permett de fà i curv di lign tortuos a 'na velocità pussee volta sènza danneggià el confort di passegee e l'è tipicament doperaa per i treni che deven viaggià anca in su di lign normai e cont di curv.

Antigament el Pendolino a l'era el treno AV italian de longa percorrenza, e incoeu a l'è doperaa in Cechia per la categoria SuperCity.

SegnalamentModifica

  Per savenn pussee, varda l'articol ERTMS.

In di lign a alta velocità el segnalament ferroviari tipich el dà no el temp de vedèll, dònca a l'è tipicament sostituii cont on sistema computerizzaa che 'l permett de mantegnì el segnalament a bord. El standard europee a l'è ciamaa ERTMS.

BinariModifica

Tipicament i binari doperaa a hinn senza saldatura e cont di sistema per permett ona velocità pussee granda, 'me i traversitt de ciment. In di Stat cont la red a scartament redutt tipicament i lign AV a hinn faa a scartament standard, per esempi el Shinkansen giappones a l'è inscì.

CorrentaModifica

Tipicament i lign AV che viaggen a pussee de 250 km/h doperen 'na correnta 25 kV in correnta alternada.

On esempi a l'è la red ferroviaria italiana, che la dopera i 3 kV CC per la red normala e i 25 kV CA per la red a alta velocità.

Sistema che gh'èModifica

Familia ZefiroModifica

Familia ETR 500Modifica

Familia ICEModifica

Familia ShinkansenModifica

Familia TalgoModifica

Familia TGVModifica

Treni a cassa oscillantModifica

Vos corelaaModifica