Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

El Grande Nord a l'è on partii politegh italian attiv in l'Italia del Nord de ideologia liberalista e federalista. L'aderiss al Manifest de Oxford e ai valor de l'Internazionala Liberala.

Grande Nord
Confederazione Grande Nord
PresidentRoberto Bernardelli
Stat
Italia
Fondazion12 de dicember 2017
IdeolojiaAutonomism
Federalism
Independentism padan
CoalizionPartid di Veneti (in Veneto)
Italexit (a Milan)
ColorBloeu e bianch
$fine
This box: view  talk  edit

Storia Modifega

El partii el nass in del magg 2017 dòpo di primari de la Liga che han reconfermaa el roeul de Matteo Salvini segretari cont l'obietiv de insubì on partii federalista che 'l faga de "sindacaa territorial" compagn del SVP del Südtirol.

L'ha tolt dent sia di ex leghista de stampo bossian come 'l Marco Reguzzoni e 'l Marco Desiderati sia di alter ch'eren sortii giamò prima 'me 'l Giulio Arrighini e 'l Roberto Bernardelli oltra a di independentista de la zona veneta 'me 'l Fabrizio Comencini, fondator de la Liga Veneta Repubblica.

L'Umberto Bossi l'ha tolt part a la conferenza de fondazion del partii ma l'ha scernuu de deventà no mèmber.

Ai elezion regionai lombard del 2018 l'ha candidaa el Giulio Arrighini president e 'l ciappa nissun scagn.

El riess a ottegnì di resultaa in di elezion comunai del 2018, cont el 9% a Lonaa Pozzoeu e in del midemm period el ciappa, per la mort de 'na consiliera de la Liga, el primm reppresentant al Consili del Municipi 2 de Milan, el Fulvio Novaresi, che però el sortiss poeu del partii.

In l'ottober 2019 l'aderiss, domà in Veneto, al Partii di Veneti. In di elezion amministrativ de Milan del 2021 el scerniss de sostegnì el Gianluigi Paragone, che 'l entra no in consili per pocch, ma ciappen pocch de preferenz.

In di elezion politegh del 2022 se candiden no e ciamen a l'astension.

Riferiment Modifega

Ligamm de foeura Modifega

Vos correlaa Modifega