Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Lega Nord
Lega Nord per l'Indipendenza della Padania
PresidentUmberto Bossi (a vita)
SegretareMatteo Salvini
StatItalia Italia
SedeVia Bellerio 41, Milano
Fondazion8 de genar del 1991
IdeolojiaPopolism de destra
Euroscetticism
Sovranism
Independentism (finna al 2013)
CollocazionTrasversalism (finna al 1994)
Destra (dal 1994)
JornalLa Padania (1997-2014)
Il Populista (2016-2020)
Organizazion di jovenMoviment di Giovin Padan
Inscrivids122'000 (2013)
ColorVerd, Bloeu
$fine
This box: view  talk  edit

La Lega Nord per l'indipendenza della Padania (in lombard Liga Nord per l'independenza de la Padania), ciamada semplicement Liga Nord a l'è on partii politegh italian, de destra.

I sò idej principai a hinn la lotta a l'immigrazion clandestina, la reintroduzion del servizzi militar obbligatori e per mett ona flat tax, e contra l'Euro e l'Union europea.

Originariament l'è nassuda 'me lianza de moviment autonomista e independentista de la Pianura Padana, l'ha deciaraa in del 1996 l'independenza de la Padania a Venezia a nivell simbolich, e l'ha parpognuu in del 2006, insemma al Silvio Berlusconi, on referendum per trasformà l'Italia in d'ona quasi-federazion e mett el premieraa, sistema politegh indova el primm minister a l'è assee important. Inveci, al di d'incoeu, a l'è vun di partii pussee important de la destra nazionalista italiana.

El president l'è l'Umberto Bossi. El secretari l'è el Matteo Salvini. El 7 de dicember del 2013 l'è staa eleggiuu secretari de la Lega Nord (el terz, despoeu Umberto Bossi e Roberto Maroni), cont el 82% di preferenz, e reconfermaa el 14 de magg del 2017.

Del 2020 a l'è stada de facto desligada, cont el commissariament di sò orghen, e l'è sostituida de la Liga per el Salvin Premier.

Storia Modifega

 
Bossi a Pontida

La Liga la nass 'me federazion de moviment autonomista de tutt el Nord Italia, in tra el 1989 e 'l 1990 nass offizialment la Liga Nord, che l'ha anca menaa a 'na forta reazion del president italian Francesco Cossiga.

A bon cunt però la politega de l'epoca la vedeva positivament i cambiament federaj parpognuu de la Liga, tant che in del 2001 el Romano Prodi el cambia la Costituzion per mett pussee autonomia ai region.

In del 1994 la toeu part al Governo Berlusconi I, e in tra el 1995 e 'l '96 la bandona el federalismo per deventà independentista.

La resta però 'na liada fidela del Berluscon, finna a la malattia del Bossi e al scandol Belsito, che menen el Bossi ai dimission e a 'na segreteria ad interim del Roberto Maroni. A fin 2013 a l'è elegiuu secretari el Matteo Salvini, che 'l adotta 'na politega italianista de destra.

Lega per Salvini Premier Modifega

El 15 de dicember 2017 l'offizi stampa del partii el domandà ai giornalista de ciamàll pu "Lega Nord" ma domà "Lega", coerentement cont la scerna nazionalista del partii.

El 21 de dicember el Consili Federal el vota, cont l'opposizion domà del Gianni Fava, per doperà per i elezion italian del 2018 on stemma senza Sô di Alp e senza la scritta Nord, ma sèmper cont el Guerriee de Legnan e 'l Leon de San March.

 
Voti in de la Cambra di Deputaa per comun nei Elezion politegh italian del 2018

Ai elezion politegh italian del 2018, indoe el cjapa el 17,35%, per la prima voeulta de la soa nassita la Liga Nord la se presenta no cont el sò simbol: De facc la toeu part a la lista "Lega per Salvini Premier" insemma a Noi con Salvini, Movimento Nazionale per la Sovranità e di alter progett minor de destra, cont l'obietiv de elegg el secretari Salvini president del Consili di Minister in la coalizion de center-destra. La midemma scerna a l'è fada in di elezion regionai lombard, indova el simbol el gh'ha domà el titol "Lega Salvini Lombardia".

Ai Elezioni politegh europee del 2019, inveci, el partii el cjapa el 34,26%, el miglior risultaa in de la storia del partii.

Struttura Modifega

La Lega Nord a l'è ona federazion fada de 13 moviment politegh, ciamaa nazion, riferii a la Padania.

Corrent Modifega

Originariament l'obiettiv de la Liga a l'era de unì tucc i personn del Nord che voreven l'autogoverno di sò Region, però dent la gh'eva ona division interna arenta a quej di partii classich. 'Sti suddivision a eren ciamaa "partii padan", ma faseven no effettiva propaganda e azion foeura de la Liga.

Primm agn 90 Modifega

In di primm agn 1990 la division a l'era:

Al Parlament de Nord a gh'era anca i Comunista Padan, capitanaa del Matteo Salvini e la lista libertaria e federalista, ma minga indipendentista, del Benedetto Della Vedova.

Agn 2000 Modifega

Dal 2000 la situazion a l'è mudada.

  • Sinistra: L'anima originaria del partii, spantegada soratutt in Lombardia, cont member 'me Maron e Bossi.
  • Centrista e laich: Partii minga ligaa a la religion e cont ona vision de center, fort in Veneto.
  • Liberai: Personn comé Luca Zaia, Marco Reguzzoni e Roberto Cota.
  • Cristian, Conservator e nazionalista, ligaa tucc al concett religios ed etnich de Padania.

Agn 2010 Modifega

Cont l'elezion de Maroni a secretari a l'è vegnuda foeura ona division in tra i sò sostenitor e quej del Bossi, e gh'è staa anca di conflitt a nivell istituzional.

Donca se vedeven i grupp de Bossi e de Maroni al center del Partii, e di alter grupp pussee piscinitt, 'me quell del Roberto Calderoli, arent a Berlusconi, quell di Veneti sociaa al Luca Zaia e i piemontes cont el Roberto Cota.

Salvini Modifega

Cont l'elezion de Salvini a secretari la division a l'è devegnuda in tra i sostenitor de la linia italianista ed euroscettica de lu e ona linia pussee independentista e a favor de l'Europa, cont anmò on'ideja de spartizion in tra maronian e bossian. El grupp indipendentista a l'è staa reppresentaa in di primari del 2017 del Gianni Fava.

Riferiment Modifega

Varda anca Modifega

Ligamm de foeura Modifega