Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

Milan 2 (Milano 2 in italian) a l'è 'n quarter residenzial de Segraa, faa su in di agn '70 de la Edilnord del Silvi Berluscon.

El laghett de Milan 2

Geografia Modifega

Milan 2 a l'è a nord-est de Milan, arent al center cittadin de Segraa, sora de 'na collina generada del Lamber. A l'è saraa in tra l'Ospedaa San Raffael a nord, el Parch Lamber a ovest, el Golf Agricol a est e la Strada Provinciala Cassanesa a sud, che 'l separa di Lavanderij. La Moschea de Segraa a l'è a ridoss in tra Milan 2 e Segraa.

Storia Modifega

El center a l'è staa faa su in tra el 1970 e 'l 1979 in su progett di architett Giancarlo Ragazzi, Giuseppe Marvelli, Antonio D'Adamo, Enrico Hoffer e Giulio Possa, in su di terren comperaa in di tard agn '60 de la Edilnord deciaraa poeu, in del 1971, destinaa a scopo residenzial del comun, che l'ha poeu daa i licenz edilizzi. El Berluscon, cont on'azion de lobbying, l'ha faa spostà di rott del reoport de Linaa che passaven sora la zona e che avarien sbassà el valor del compless.

Controversij Modifega

In del 2010 el Massimo Ciancimino, fioeu del boss mafios Vito Ciancimino, l'ha deciaraa che Cosa Nostra l'avaria investii di danee in del compless.

Modell residenzial Modifega

El modell residenzial de Milan 2 a l'è staa desviluppaa per vess in contrast cont el modell in voga in quej agn, i sò lign guida a hinn:

  • Ampi spazzi verd, che in di città de l'epoca gh'eren no
  • On sistema viari partii in trii part: Pedonal, ciclistich e automobilistich, intersecaa el men possibil
  • 'Na strada centrala cont la pupart di servizzi
  • 'Na pianificazion che la tegn cunt di esigenz abitativ ma anca di servizzi

El quarter a l'è faa su de 28 residenz, federaa in del supercondomini che l'è propietari di spazzi comun, e de 'n center direzional de 7 edifizzi, tucc intitolaa a di personagg del Renassiment. Gh'è anca on circol sportiv, on obergh, on center civich, on residence, 'na scoeura, 'n parch di gioeugh, 'n offizi postal e 'n center religios cattolich.

Television Modifega

Per mett minga di antenn, che ghe pareven brutt, a l'è staa mittuu 'n sistema de television via cav in sul che in del 1974 el Giacomo Properzj, futur sindegh de Segraa e president de la Provincia de Milan, l'ha fondaa Telemilan, 'na red piscininna per i gent de la zona che inscì podeven vardà la messa e i attività ricreativ. La television a l'è poeu ciappada del Berluscon 'me pagament di ficc indree e la deventa Telemilan 58, che 'l deventa poeu Canal 5. Finna al 2016 la Mediaset la gh'eva di studi al Palazz di Zign, poeu bandonaa: Incoeu la gh'ha domà di offizi in del Center Direzional.

Bibliografia Modifega

Vos corelaa Modifega