Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

Vos principala: Altocumul.

I Altocumulus castellanus (in lengua italiana Altocumuli castellani, abbreviadura Ac cas) hinn ona specie de altocumùl che gh’hànn sviluppàa di crescénz piscinìnn verticàj cont i contorni compagn de ‘na merladura. La soa base a l’è piatta e de spèss hinn destribuì in fila adrée al pian orizzontàl. In del′International Cloud Atlas hinn classificàa a l’istèssa manera di altocumulus floccus (CM8) per via de la forma compagna (quèsti chì però paren pòch sviluppà in verticàl).

Altocumulus Castellanus

La soa presenza l’indica instabilità ai altèzz che se formen e hinn util al fin de prevedè i temporaj: la soa comparsa in di or de mattin l’insegna el svilùpp probabil de fenòmen convettìv in del cors di or adrée, cont el riscaldament solar. A l’è de sòtalineà che in quèll caso chì i rappresenten domà on indizzi e in deperlór hinn minga reponsabil de on temporal (provocàa di Cumulonemb), i quaj se svilupperànn compagn del vèra quand che altocumul sarànn giamò descomparìi.

Di vòlt i altocumul castellan pòden trasformàss in di Cumulus mediocris, in di Cumulus congestus e di vòlt in di Cumulonemb; e in tal caso sarànn possibil di precipitazion insèma a di temporaj.

Bibliografia Modifega

  • Gabriele Formentini, Temporali e tornado, 2, Prefazione di Mario Giuliacci, Alphatest [2006], 2009. 978-88-483-0992-9
  • Salvatore Abate, Lezioni di meteorologia generale, 2, Napoli, Liguori editore, 1986. 978-88-08-07315-0
  • World Meteorological Organization (a cura di), International Cloud Atlas (in en), Ginevra, Secretariat of the World Meteorological Organization, 1975, Vol. 1. 92-63-10407-7 URL consultad: 16 agosto 2014.
  • (EN) Altocumulus castellanus. URL consultad in data 16 agosto 2014(arqiviad de l'url orijenal in data 17 marzo 2014)

Vos correlad Modifega