Noeud (unitaa de misura)

Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

El noeud a l’è on’ unitaa de misura per la velocità istèss del mia nautich per ora (1 852 m/h). In loeugh internazional la soa abbreviazion l’è kn, tal abbreviazion l’è consiliada del'Offizzi internazional di pes e di misur[1] e de l'Organizzazion idrografica internazional[2], ma in di paés anglo-sasson a se trouava anca l’abbreviazion kts per il plural ind la lengua inglesa knots.

Il noud a l’è minga on’unitàa de misura del Sistèma internazional, ma l’è accettada [1]. In particolar el noeud a l’è doperàa in meteorologia e per la navigazion nàutica ed aérea.[3]

Traformazion tra unitaa de misuraModifiché

1 noeud l’è pressapòch l’istèss de::

  • 0,514 m/s
  • 1,852 km/h (precis)
  • 1,15 mph
  • 1 NM/h (precis, per decision)

Error comunModifiché

De già che el noeud a l’è on’unitàa de misura de la velocitàa, istèss del mia nautich/ora per decision, a dì ‘’noeud per ora’’ per designà ‘na velocitàa l’è minga giust. Noeud per ora el sariss donca inveci ona unità de misura de l’accelerazion.

SigliModifiché

  • KTAS (knots true airspeed = velocitàa reale de l'aria in noeud): la misura de la velocità effettiva de ‘n’aereo rispètt a l'aria che gh’è intorna.
  • KIAS (knots indicated airspeed = velocitàa indicada dell'aria in noeud): è la velocitàa del areoplàn rispètt a l'aria come l’è rilevada del’istroment de misura
  • KCAS (knots calibrated airspeed= velocitàa de l'aria calibrada in noeud): velocità de reoplàn rispètt a l'aria correggiuda di error de errori de posizion de la sonda pitot
  • KEAS (knots equivalent airspeed = velocità dell'aria ecuvalent in noeud): a l’è la velocitàa del reoplàn rispètt a l'aria correggiuda di errori di effètt de la possibilità de comprìmmess de l’aria.

RiferimentModifiché

  1. 1,0 1,1 (EN) Non-SI units accepted for use with the SI, and units based on fundamental constants
  2. (EN) Chart No. 1, Positions, Distances, Directions, Compass. Jointly by NOAA and Department of Commerce, USA – il libro citato incorpora la Carta nautica nº 1 e rappresenta quindi la pratica degli stati membri.
  3. (EN) ICAO Annex 5, Units of Measurement to be Used in Air and Ground Operations. URL consultato in data 3 agosto 2011(archiviato dall'url originale in data 3 marzo 2014) sul sito web del Dipartimento dell'ambiente, dei trasporti, dell'energia e delle comunicazioni della Confederazione svizzera.

Ligamm de foeuraModifiché