Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

On obiettiv a l'è on strument ottich che'l permett de proiettaa ogni ogett del mond real travers la soa immagin luminosa. Pussee precisament on obiettiv el ciappa su i ragg luminos che i provegnen da on ogett (che'l pò vess on quaicoss de fisegh 'me anca on fotogramm de pellicola) per poeu concentrall sora una superfis de proiezion indoe l'immagin la vegnarà foeura.

On obiettiv di agn '50 drovaa per la proiezion de diapositiv

I obiettiv poeuden vess fà su cont domà vuna lenta o spegg 'me anca cont ona combinazion de pussee element ottich. I sont drovaa in d'i macchine fotografeghe, telescopi, microscopi, lettor de CD e in tucc i olter strument ottich.

La caratteristega pussee importanta de on obiettiv a l'è la soa lunghezza focal, che l'è la distanza a la quale l'obiettiv el mett a foeugh on pont immaginari mettuu a l'infinii innanz a luu. Questa distanza a l'è espressa in millimeter e a l'è drovaa per indicaa la distanza ottica intra la superfis de proiezion e el center de l'obiettiv. La lunghezza focal, insemma a i dimension de la superfis de proiezion la definiss el angol de camp, che l'è l'ampiezza de l'inquadradura che la pò vess fa da l'obiettiv.

Vos correlaa Modifega