Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

Pussee d'Europa (+Europa in italian) a l'è 'na coalizion de tendenza europeista e liberal presentada ai elezion politegh italian del 2018 e fada di Radicaj Italian de la Emma Bonino, de Forza Europa del Benedetto Della Vedova e del Center Democrategh del Bruno Tabacci.

+Europa
Più Europa
GuidaEmma Bonino
SegretareBenedetto Della Vedova
Stat
Italia
Fondazion23 de november 2017
Partids asorbidsForza Europa
IdeolojiaEuropeism
Liberalism social
CollocazionCenter/Center-sinistra
ColorOr
$fine
This box: view  talk  edit

Storia Modifega

La lista la nass a november 2017 per corr in di elezion del 2018 insemma in coalizion cont el Partii Democrategh, fondada di Radicaj Italian e de la lista Forza Europa. Du deputaa di Civich e Innovator han poeu tolt part a la noeuva lista.

A sgenee 2018 la Bonino l'ha nonziaa che 'l partii l'avaria faa i elezion indeperlu per di reson tecnegh: El Center Democratich del Tabacci l'ha scernuu de donà la soa candidatura, permittuda perchè giamò in Parlament, a Più Europa. A la fin, però, el riess a presentàss in coalizion cont el center-sinistra faa del PD, de la Civica Popolar e de Insemma.

In Lombardia l'ha supportaa el candidaa comun Giorgio Gori in di elezion del 2018.

El 27 de sgenee del 2019 a l'è elegiuu secretari del partii el Benedetto Della Vedova, che 'l batt el Marco Cappato.

In di Elezion europee del 2019 la se candida cont Italia in Comune e 'l Partii Democrategh Europee e la mett in di sò list anca di esponent del Partii Socialista Italian ma la supera mìnga el sbarrament.

El 17 de november del 2020 Pussee d'Europa e Azion formen on unegh grupp in del Parlament italian, robba che poeu farann anca al Consili Regional lombard on para de agn innanz.

Al referendum in su la giustizia del 2022 se s'ceren per el sì.

In di elezion anticipaa del 2022, in principi, nonzien de corr insemma a Azion, in coalizion cont el PD, cont el Letta 'me leader progressista e 'l Calenda 'me leader liberal. L'ex minister del desvilupp economegh, però, el scerniss poeu de corr foeura de la coalizion de sinistra, con Italia Viva, e Pussee d'Europa la resta in coalizion con PD, Impegn Civegh e Lianza Verd e Sinistra.

Ghe riven, de poch pochent, no al 3% de sbarrament e donca i so vot hinn spartii in tra PD e AVS, degià che i vot de Impegn Civegh hinn andaa desperduu, perchè hann minga passaa el 1%. El Benedetto Della Vedova l'è elegiuu in d'un collegi uninominal a Milan, menter la Bonino l'è battuda, del center-destra, in d'un collegi a Roma, che l'era consideraa sigur, e indova che a sfidàlla gh'era anca el Calenda midemm.

Riferiment Modifega