Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

La Calabria l'è ona region italiana del Sud. La soa capitala l'è Catanzaro, ma el Consili el se troeuva a Reggio Calabria, città pussee granda de la region.

Calabria
Bandiéra de la {{{nome}}}
Bandiéra de la {{{nome}}}
Superfiss: 15.081 km²
Pupulazión: 2,007,392 abitant
Densità: 133,11 ab./km²
Pruvinz:
Capolögh regiunal: Catanzaro
Sit: [1]
Pusiziun de la Calabria en Italia
Pusiziun de la Calabria en Italia

I lengov parlaa hinn el sicilian, el napoletan, el grecanich e l'albanes, oltra a l'italian. Però domà grecanich e albanes hinn recognossuu dal Stat comé minoranz lenguistegh.

Politega Modifega

La Calabria la gh'ha on President, a capo de la Giunta, orghen cont el poder esecutiv e member del Consili Regional, l'assemblea legislativa de la Region, cont 30 member.

La Calabria a l'è dividuda in 5 provincc e 1 città metropolitana.

Incoeu el President a l'è l'Antonino Spirlì, fasent fonzion dopo de la mort de la Jole Santelli.

Lengov Modifega

 
«A voi fieri calabresi

che accoglieste ospitali me straniero nelle ricerche e indagini infaticabilmente cooperando alla raccolta di questi materiali dedico questo libro che chiude nelle pagine il tesoro di vita

del vostro nobile linguaggio»

La Calabria la gh'ha no 'na lengua unega, de facc i dialett parlaa al Nord de la region hinn di dialett de la lengua napoletana, inveci quej del Sud hinn dialett de la lengua siciliana. La division in tra i dò lengov la correspond incirca a la veggia division in tra Calabria Citeriore e Calabria Ulteriore.

Gh'è di isol lenguistegh in Calabria: Vuna de lengua greca, che la parla on dialett ciamaa grecanich, e vuna de lengua albanesa.

  Region d'Italia  
AbruzzBasilicadaCalabriaCampaniaEmilia-RomagnaFriul-Venezia GiuliaLazziLiguriaLombardiaMarchMolisPiemontPugliaSardegnaSiciliaToscanaTrentin-Sud TiroeuUmbriaVal d'AòstaVeneto