Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

In del Medioev, el termin piev (del Latin plebs, plebis) l'indicava ona circoscrizion ecclesiastiga inferior ai diòcesi. Del XII secol, in età comunal, la piev l'ha ciappaa anca di fonzion civil per el contròll del territòri de part di città maggior, che hann doperaa anca i vegg aggregazion territoriai. In Lombardia quei aggregazion chì hann ciappaa el nòmm de piev, cort e squader. In particolar, el territòri de la diòcesi de Milan l'è staa per tant temp spartii in piev (che hinn rivaa al numer de 65) che a la sò vòlta hinn staa dividuu in borgh, cassinn e loeugh che hinn staa i antenaa di comun moderni. In alternativa ai piev gh'eren ona quai cort ('me la Cort de Monza), vicariaa (el Vicariaa de Binasch) o squader (la Squadra de Nibiònn).
I piev gh'hann avuu competenz politigh fina al 1797 ed eren raggruppaa a soa vòlta in quatter contad (Martesana, Sever, Burgaria e Bazzana). I piev milanes se troeuven in d'on territòri che 'l comprend i attual provincc de Milan (a eccezion de Milan), de Monza, de Lecch, de Vares e on quai comun de la Provincia de Còmm e de la Gera d'Adda bergamasca.
La fin definitiva di piev, anca del pont de vista religios, l'è rivada in del 1972, quand che hinn staa sostituii cont i vicariaa.

I piev milanes

Lista di piev milanes Modifega

Vicariaa Modifega

Cort Modifega

Squader Modifega

Vos correlaa Modifega